Všeobecné podmínky účasti
Účastník akce je fyzická nebo právnická osoba, která se přihlásila pomocí formuláře „DNY PREZENTACE ZEMĚDĚLSTVÍ a POTRAVINÁŘSTVÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE a KRÁLOVÉHRADECKÉ KRAJSKÉ DOŽÍNKY – Závazné přihlášky k účasti 2023“
(dále jen „účastník“)
Pořadatel je organizátorem a zajišťovatelem kulturní a prodejní akce, která se uskuteční v určených dnech na určeném místě.
(dále jen „pořadatel“)
Povinnosti účastníka dožínek
- Prodejce bere na vědomí a akceptuje, že organizátor má zvláštní zájem na tom, aby byly dožínky úspěšné a za tím účelem, mimo jiné, má zvláštní zájem na tom, aby účastník v rámci dožínek řádně a včas plnil všechny zákonné a smluvní povinnosti.
- Přihláška k účasti zaslaná organizátorovi je pro účastníka závazná. Organizátor rozhoduje o přijetí, krácení nebo odmítnutí přihlášky, aniž by byl povinen své rozhodnutí zdůvodňovat. Budou upřednostněni účastníci z Královéhradeckého kraje, producenti zemědělských komodit, regionálních potravin a řemeslných výrobků.
- Organizátor rozhoduje o umístění na prodejní plochu. Změny v umístění na prodejní ploše může organizátor učinit kdykoliv.
- Po zaplacení poplatků vydá organizátor potvrzení o zaplacení. Propozice a umístění stánku přijdou účastníkovi nejpozději 11.9.2023.
- Účastník se zavazuje ke splnění všech závazků vzniklých jeho účastí. Případná změna podléhá předchozímu schválení organizátora. Při porušení se účastník vystavuje riziku pokuty.
- Účastník je povinen na základě žádosti organizátora zaslat fotodokumentaci prodejního stánku. Fotodokumentace musí poskytnout věrný obraz aktuálního stavu prodejního stánku z vnější i vnitřní strany, v detailu i v celkovém pohledu.
- Účastník je povinen na základě žádosti organizátora zaslat fotodokumentaci zamýšleného prodejního sortimentu.
- Účastník je povinen prodejní plochu před jejím převzetím od organizátora vyfotit tak, aby byl patrný její stav, a tuto fotodokumentaci uchovat a na požádání předložit organizátorovi. V případě, že tak neučiní vzdává se možnosti odvolání při poškození plochy a zavazuje se k úhradě nákladů spojených s uvedením plochy do původního stavu.
Prohlášení a závazky účastníka
- Účastník prohlašuje, že je podnikatelem ve smyslu ust. § 420 odst. 1 občanského zákoníku, případně podle ust. § 420 odst. 2 občanského zákoníku.
- Účastník prohlašuje, že neexistuje žádná překážka zákonná, smluvní nebo z úředního rozhodnutí či opatření v plnění povinností sjednaných na základě závazné přihlášky k účasti na dožínkách.
- Účastník se zavazuje, že po dobu dožínek bude v plném rozsahu a ve všech ohledech způsobilý k provozování činnosti, za jejímž účelem je podnájem sjednán, zejména že na své náklady opatří a bude mít v plném rozsahu veškerá k tomu nezbytná oprávnění, souhlasy, povolení.
- Účastník je povinen dodržovat a v odpovídající míře vyžadovat i na osobách, které se v předmětu podnájmu zdržují, dodržování pravidel slušného chování a dále zejména veškerých právních a jiných předpisů vztahujících se k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, protipožárních, hygienických, ekologických, ochrany spotřebitele, živnostenských a dalších, včetně všech povinností vyplývajících z rozhodnutí orgánů veřejné správy, týkajících se účastníka, předmětu podnájmu a/nebo činnosti účastníka provozované v předmětu podnájmu.
- Účastník se zavazuje nahradit organizátorovi všechny peněžité postihy (např. pokuty, sankce či náhrady škod) případně uložené v souvislosti s užíváním předmětu podnájmu účastníkem.
- Účastník se zavazuje dodržovat provozní řád a pokyny organizátora.
Poskytnutí prodejní plochy a el. energii
- Požadovaná prodejní plocha je uvedena v přihlášce k účasti a je pro účastníka závazná.
- Na základě požadované prodejní plochy je vystavena faktura podle ceníku.
- Přidělenou prodejní plochu nesmí účastník přenechat třetí osobě bez písemného předchozího souhlasu organizátora.
- Požadovaná elektrická přípojka je uvedena v přihlášce k účasti. Účastník je povinen označit koncovku, připojenou do rozvaděče, podle pokynů organizátora. Všechny přístroje zapojené do sítě musí mít platnou revizi. V průběhu akce je zakázáno používat elektrocentrály, nebyla-li udělena písemná výjimka.
- Parkování v areálu Šimkových sadů je povoleno pouze s platnou parkovací kartou, která musí být umístěna za čelním sklem vozu.
- Parkování v areálu parkoviště je povoleno pouze s platnou parkovací kartou, která musí být umístěna za čelním sklem vozu.
- Auta bez parkovacích karet, která se budou pohybovat po areálu dožínek, musí být označena VJEZDOVOU/VÝJEZDOVOU kartou, a to za čelním sklem na místě spolujezdce.
- Politická agitace a propagace na dožínkách není dovolena. Za každé jednotlivé provinění bude uplatněna sankce 50 000,- Kč. Porušení tohoto ustanovení je hrubým porušením přihlášky, které zakládá oprávnění organizátorovi okamžitě prodejci ukončit účast s povinností stánek vyklidit a opustit prodejní prostor. Neuposlechnutí výzvy k ukončení účasti a vyklizení přidělených prodejních ploch, zakládá právo organizátora na základě této přihlášky uplatnit na vystavovateli další sankce ve výši 50 000,- Kč.
Služby poskytované spolu s podnájmem
- Organizátor poskytuje účastníkovi v souvislosti s podnájmem v rámci dožínek tyto služby:
- organizace dožínek
- propagace dožínek (internet, citilight reklama, tiskoviny, umístění plakátů v regionu)
- podpora prodeje (osoba a služby moderátora festivalu, ozvučení a reprodukce hudby)
- rozvody a dodávka elektrické energie
- dodávka pitné vody s možností jejího odběru v jednom místě určeném pro všechny prodejce
- základní ostraha areálu dožínek, nikoli však stanů a jiných věcí účastníka (tzn. prostá přítomnost pracovníků ostrahy v areálu dožínek nebo jeho okolí, bez vlivu na plnou odpovědnost účastníka za poškození, ztrátu, odcizení nebo zničení použitých nebo vnesených věcí)
- úklid nečistot a odpadů z prostoru dožínek, s výjimkou nečistost a odpadů vzniklých činností účastníka
- nádoby pro umístění a likvidace běžného směsného komunálního odpadu vzniklého při sjednaném užívání prodejní plochy účastníkem a nádoby na tříděný odpad
- bezplatné toalety pro personál účastníka
- po dohodě s organizátorem si může účastník sjednat zvláštní ostrahu svého majetku, a to i třetí stranou.
- Účastník není oprávněn požadovat od organizátora náhradu škody v případě dočasné poruchy nebo přerušení dodávek služeb poskytovaných v souvislosti s podnájmem, pokud takové přerušení nebo dočasná porucha není způsobena zanedbáním ze strany organizátora.
Produkty a vybavení prodejní plochy
- Účastník je oprávněn a povinen užívat plochu pouze za účelem výroby, nabídky a prodeje produktů, které uvedl v závazné přihlášce. Bez předchozího písemného souhlasu organizátora nesmí účastník měnit typ produktu.
- Prodej piva jako doplňkový prodej k občerstvení nebo jinému sortimentu, je přísně zakázán.
- Prodej piva jako hlavního sortimentu podléhá schválení organizátora.
- Účastník je povinen zajistit, aby produkt, jeho výroba, nabídka a prodej byly zcela v souladu s právními, hygienickými a ostatními příslušnými předpisy, standardy a normami.
- Vjezd, výjezd a stavění stánků podléhá pokynům organizátora a účastník se zavazuje tyto dodržet. Účastník musí zabezpečit stánek a zboží proti krádeži, podle svého uvážení. Za stánek ani instalační materiál nenese organizátor žádnou zodpovědnost. Za stánek a materiál neodvezený do termínu 17. 9. 2023 do 10:00 bude uplatněna sankce 1000,- Kč/hodinu.
- Termíny montáže, demontáže a provozní dobu určuje organizátor v organizačních pokynech.
Požární ochrana a bezpečnost
- Stánkoví prodejci, prodejci potravin a provozovatelé atrakcí jsou povinni:
- Dodržovat pravidla požární ochrany (PO) a zdržet se jakéhokoliv jednání, které by mohlo vést k porušení těchto pravidel a případnému vzniku požáru.
- Řídit se obecně závaznou vyhláškou č. 2/2011 města Hradec Králové ze dne 27. 9. 2011, kterou se stanoví podmínky zabezpečení požární ochrany při akcích s účastí většího počtu osob s přihlédnutím k zákonu o OP č. 133/85 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
-
Vybrané druhy staveb se dle přílohy č. 4 Vyhlášky č. 23/2008 Sb. vybavují hasicími přístroji následovně:
- Prodejní stánek, který je stavbou podle zvláštního právního předpisu, musí být vybaven alespoň jedním přenosným hasicím přístrojem vodním nebo pěnovým s hasicí schopností nejméně 13A nebo přenosným hasicím přístrojem práškovým s hasicí schopností nejméně 21A.
- Zajistit pro svůj provoz minimálně 1 ks PHP typ PG 5 (práškový hasicí přístroj o hmotnosti minimálně 5 kg nebo 6kg). Používané PHP musí být řádně zrevidováno. Jedná se zejména o provozovatele všech stánkových prodejců, dále provozovatele atrakcí, kteří používají pro svá zařízení elektrický proud. V případě nedodržení této povinnosti, se každý prodejce a provozovatel vystavuje nebezpečí postihů ze strany HZS (Hasičský záchranný sbor), případně ukončení své činnosti na Královéhradeckých krajských dožínkách
- Pokud bude organizátor a ostatní provozovatelé používat pro svoji činnost elektrické spotřebiče, nesmí tyto spotřebiče ohrožovat bezpečnost ostatních účastníků a diváků akce.
- Po ukončení činnosti zajistí vystavovatel vyklizení používaného prostoru a provede všechna dostupná opatření (např. uhašení doutnajícího uhlí apod.), která zabrání možnosti nekontrolovaného vzniku zahoření.
- Ukončení své činnosti vystavovatel ohlásí požární preventivní hlídce. Stánkoví prodejci, prodejci potravin a provozovatelé atrakcí nesmějí svým jednáním a chováním ohrožovat bezpečnost ostatních účastníků dané akce.
Pojištění
- Organizátor neodpovídá účastníkovi za ztrátu, zničení či jakékoliv poškození vybavení a zařízení stánku, obalů a balicího materiálu bez ohledu na to, zda se zničení či jiné poškození stalo před zahájením, během či po skončení akce. Účastník k tomuto účelu uzavře pojištění.
Platební a storno podmínky
- Přihlášení k účasti je možné do 20.8.2023. Pozdější přihlášení je možné s poplatkem 25% z celkové částky a pouze v případě, že je volné místo na tržišti.
- Organizátor na základě přijetí přihlášky a fotografii stánku od účastníka vystaví a zašle zálohovou fakturu a pokyny k platbě.
- Platbu posílejte na účet č. 215051120/0600 až po vystavení faktury. Při úhradě uvádějte jako VS číslo faktury.
- Platba musí být provedena řádně v termínu splatnosti faktury, pokud tak nebude učiněno bude přihláška stornována a stánkové místo bude postoupeno dalším zájemcům.
- V případě zrušení účasti je účastník povinen to to oznámit písemně do 31. srpna 2023 na adresu organizátora nebo na email kopelentova@rakkhk.cz. Bude mu vrácen registrační poplatek ve výši 50%, zbývající část slouží jako storno poplatek.
- Zrušením účasti na akci po 31.srpnu zaplacená částka propadá v plné výši.
Ochrana osobních údajů
- Účastník tímto uděluje organizátorovi výhradní svolení k užití fotografií a obrazových nebo zvukově obrazových záznamů, zejména podoby účastníka, odpovědné osoby a/nebo osob, které budou účastníka na dožínkách prezentovat či ho jinak zastupovat, a uměleckých výkonů zachycených na fotografiích a na obrazových nebo zvukově obrazových záznamech, které budou během dožínek pořízeny. Účastník bere na vědomí a souhlasí s tím, že areál dožínek může být monitorován kamerovým systémem, vč. záznamu, za účelem ochrany majetku zúčastněných osob a řádné organizace a průběhu dožínek
- Účastník dále uděluje organizátorovi souhlas se zpracováním osobních údajů, které v souvislosti s dožínkami dobrovolně poskytl či v budoucnu poskytne, včetně elektronických kontaktů pro elektronickou poštu, a to na dobu 60 měsíců, s tím, že tento souhlas jsou účastník, odpovědná osoba a/nebo osoby, které budou účastníka na dožínkách prezentovat či ho jinak zastupovat, oprávnění kdykoli odvolat. Osobní údaje budou zpracovány výhradně pro účely organizace a prezentace dožínek a obdobných akcí pořádaných organizátorem
Závěrečná ustanovení
- V případě, že organizátor v důsledku jím nezaviněných okolností nemůže zahájit dožínky, zajistit jejich konání po celou dobu jejich trvání, nebo jejich části v celém areálu, nebo na jiném místě konání akce, uvědomí o tom ihned účastníky. Veškeré vzniklé závazky organizátora zanikají. V tomto případě nepřísluší účastníkovi žádný nárok na náhradu vzniklých škod. Organizátor je oprávněn zadržet přiměřenou část plateb účastníka mezitím zaplacených.
- Účastník může uplatnit reklamaci za práci a služby poskytnuté organizátory u zodpovědného pracovníka bez zbytečného odkladu, písemnou formou, nejpozději posledním dnem konání dožínek. Jinak toto právo zaniká.
Vyplněním a podepsáním závazné přihlášky k účasti na Královéhradeckých krajských dožínkách vyjadřujete souhlas s výše zmíněným.